Jan 23, 2013

# Sayang Ayah :)

Hye reader .. :D
Lama dah saya tak update blog and blogwalking ..
Sejak dah masuk Form 5 ni, kenalah BERDATING
dengan buku .. Kalau tak buat macam tu, memang apa yang diharapkan
tak kan tercapai .. usaha mesti ada ! Ya ! Usaha !
Minggu depan pulak dah start exam .. waaa tetiba rasa cam
tak ready .. Rasa macam awal pulak exam ni ... -.-

Ok lupakan pasal exam tu ..
Korang dah dapat duit RM 100 ? 
Agak'agaknya apa perasaan korang dah dapat duit RM 100 ? eheh
Me ? Gembiralah ~ eheh .. Dapat jadi duit tabung sendiri .. 

Cerita pasal duit ni kan .. 
Teringat kat sorang classmate saya ...
Kira kawan baik saya :3
Bukan sebab dia mata duitan $_$ .. Cuma ada beberapa
perkara yang membuatkan saya kurang senang dengan perangai beliau ..
Sebelum tarikh penerimaan duit RM 100 tu ...
Saya tanyalah dia ...

Le Me : Siapa yang ambik duit kau nanti ?

Le Friend : Ayah aku .. aish ! ni la aku malas ni ..

Le Me : Pehal kau bengang pulak ?

Le Friend : Takde la ... Mesti dia datang pakai
selekeh'selekeh dari tempat kerja dia ..

Le Me : Tak baik kau cakap macam tu ..
Ayah kau kan kerja macam tu ( buruh ) takkan
dia nak balik pakai lawa'lawa pastu pergi sini balik ..

Le Friend : Bukan setakat tu je .. Aku merajuk ni dengan ayah aku ..

Le Me : Tak baik la kau buat macam tu .. dia ayah kau ..

Le Friend : Nanti dapat RM100 ( Semalam ) aku bagi
dia RM 10 jer .. malas aku .. menyakitkan hati jer

Le Me : Kau ni kan .. ada ke patut buat ayah kau macam tu ..
Respect la ayah kau .. kesian kat ayah kau ..

Le Friend : Hurmm , biarlah tu ..

Tujuan saya update cerita ni bukan nak memalukan
kawan sendiri .. cuma nak berkongsi ..
Sebab saya tengok ayah dia baik sangat dengan dia ..
Bagi jer apa dia nak walaupun keluarga mereka boleh
di katakan cukup'cukup makan ..
Baik buruk macam mana pun seorang ayah, dia tetap
ayah dan ketua keluarga yang perlu kita hormati ..

Saya akui, ayah saya pun tegas ..
Dia marah macam mana sekali pun, saya tak kisah ..
Disebalik semua tu pasti ada kebaikkan untuk kita ..
Lagipun, insan yang bergelar AYAH ni lah yang mencari
rezeki dan memikul segala tanggungjawab untuk keluarga ..

Tak kiralah ayah ke ibu ke ..
dua'dua pun mesti kena hormat ...
Kadang'kadang rasa marah jugak dengan kawan saya ni ..
Tapi nak buat macam mana .. kita dah bagi nasihat
Terpulang pada diri sendiri nak terima ataupun tidak ..



No comments: